Tuesday 29 January 2019

Review Aztec Clay Mask


Hi guys! So today as promised I would like to review my favorite clay mask which is AZTEC CLAY MASK. Aztec Clay Mask is known as ‘the most powerful clay mask in the world’.



This is how it looks






It claims to:
·         Tightening pores
·         Control oils and sebum production
·         Absorb dirt in the skin
·         Reduce whitehead and blackhead
·         Deep cleansing into the pores
·         Clear up acnes
·         Fade pimple scars
·         Minimize the appearance of pores

Banyak kan claims dia? At first aku sendiri pun tak yakin menjadi ke benda ni claim banyak-banyak macam ni. However, after using it for about 7 months++, I will approve all the claims are true. Before this, I’ve used others clay mask but I find out that this claymask is the best claymask I’ve ever used. Disebabkan harga dan susah nak dapat offline, sebenarnya aku dah malas dah nk beli mask ni. Tapi sebab mask lain yang aku pakai tak sepower dia, so I’ve already made my second purchase. Sebenarnya tak habis lagi pun mask tu, cuma Apple Cider Vinegar yg habis. So aku beli baru untuk dapatkan Apple Cider Vinegar tu.  Ada yang kata boleh je guna air biasa tapi kuasa dia tak sepower guna cuka epal. Aku pun tak pernah guna air biasa so tak tahulah macam mana. And mask ni kalau nak bancuh tak boleh guna sudu or bekas besi. Katanya sbbb nanti mask ni dah tak berkesan. Aku takdelah pulak kaji kenapa tapi ikut jelah apa yang dorang kata. Beli tu pun dah sekali dgn tools yang dia bagi, bekas plastic dan sudu semua plastic.


How I use it? Aku pakai ni biasanya malam atau pagi. Sebelum pakai aku cuci muka dulu bersih-bersih tapi dengan air je tanpa pakai pencuci muka. Lepas tu antara aku steam muka dulu atau pun terus pakai. Steam muka ni bertijuan untuk open the pores so that mask tu lagi berkesan tarik impurities from the pores. Lepas tu apply mask tu ke seluruh muka. Wait for about 10-20 minutes. Biasanya, aku tak kira pun berapa minit aku pakai, bila aku dh rasa mask tu kering aku akan pergi cuci muka. Semasa pakai mask tu, memang rasa ketat muka dan selalu orang kata ‘macam kena vacuum muka’. Yes, sebab dia sangat powerful dan bila mask tu hampir kering, muka rasa berdenyut-denyut. Pakai jangan lama sangat sebab kalua terlampau lama, nanti muka akan jadi merah-merah. But muka akan jadi slightly red tu normal sebenarnya cuma kalau lama sangat nnti merah dia lgi teruk dan boleh over-exfoliate. Cuci pakai air biasa atau air suam kalua nak cepat tanggal. Lps tu aku akan terus cuci muka pakai pencuci muka dan teruskan routine macam biasa. Cumanya, aku biasanya lepas pakai mask ni lepas pakai toner, aku wajibkan pakai sheet mask sebab muka tadi kan merah-merah dan rasa ketat sebab dia tarik minyak. Sheet mask berfungsi untuk soothing dan hydratekan muka. Bagi aku penting untuk hydrate balik muka lepas pakai clay mask atau scrub sebab kita dh exfoliate kulit masa tu.




So, apa result dia? Aku rasa muka aku sangat bersih lepas guna mask ni. Yes, it cleans my pores. Sebelum ni aku memang perasan yang pores aku sgt kotor, jadi aku selalu guna Vietnam mask untuk buang kotor tu. Tapi kejap je bersih lps ti kotor balik. Then lps guna mask ni religiously, I can see my pores dh bersih and less visible than before. Untuk blackhead aku rasa it works too. Blackhead kan clogged pores yang ada kat dalam kulit. Lps guna mask ni, aku rasa yang blackhead aku yang ada dalam kulit tu dh semakin keluar. But of course la bukan sekali guna terus clear. Slow-slow. But usually I’m not the kind yang sabar, so bila blackhead aku dah mcm nk keluar, aku usually extract them using extracting tools. So, my face become clearer. Whitehead? I’m not quite sure. Sebab aku ada banyak sangat whitehead and my face now pun sekarang still bumpy. Jerawat pulak? Yes it WORKS! Aku pernah sebut dalam post sebelum ni. Muka aku sangat banyak jerawat sbb silap pakai produk. Sampai satu tahap muka aku banyak jerawat kecik-kecik sebab alah tea tree oil. Then aku pakai mask ni straight for 5 days(which is not good), and my face is clear from all those acnes. Sejak tulah, aku sangat percaya yang mask ni sangat berkesan untuk aku and aku approve that it is “the most powerful clay mask in the world”.  Untuk scars I can’t say much sebab scars kan lama kalau nak tengok dia fade. Dan aku jugak pakai produk lain untuk scars. Tapi setahu aku fungsi utama claymask adalah untuk clean pores and control oil. So, tugas dia sebagai clay mask is awesome for me. This product dh masuk dalam category holy grail aku dah. Cumanya, ada jgk yg aku ak suka pakai produk ni. Kuasa dia kuat sangat samapai lps pakai muka mmg akan merah-merah dan kulit akan jadi sangat kering. Lps pakai, memang kena hydrate banyak2. Dan jugak, kalau pakai kerap sangat, it will lead to overexfoliate(so troublesome). Jadi, hati-hatilah kalai nak pakai. Ikut panduan yg betul.

Price
·         RM35 for 100g include tools dan Apple Cider Vinegar(aku beli kat shopee yang repack)

 Where to get?
Setakat ni aku tak pernah jmpa Aztec ni dijual di mana-mana kedai. Selalu memang boleh beli online. Klau Ig Fb memang banyak orang jual. Just type Aztec Clay Mask Malaysia. Paling senang nak beli kat Shopee. Nak beli diect dari US pun boleh dekat Amazon. But please HATI-HATI! Aztec Clay Mask memang banyak fake. Sebelum beli, tolong google dulu beza yang ori degan yang original. 

Pros
·         Bersihkan pores secara mendalam
·         Helps to cure acnes
·         Helps to clear blackheads
·         Make pores less visible(sbb pores dh bersih)

Cons

  •   Buat muka merah, kering dan ketat
  •   Leceh nak guna kena bancuh
  •   Bau apple cider vinegar yang kuat


Rate
·         4.9/5 (sbb buat muka kering dan merah sbb tu tak dapat 5)

Repurchase?
Obsolutely yes! My holy grail!

Jadi, hanya ini ynag aku dapat simpulkan setelah eberapa bulan guna mask ni. Aku share this honest review for those yang curious how this product works. Macam yang aku cakap, mula-mula memang aku tak percaya but lps guna sendiri I know that this product is magic. Banyak review yang cakap muka diorang sembuh dri breakout lps pakai mask ni. but kena ingat, jangat pakai lama sangat, jangan pkai kerap sangat dan hati-hati masa nak beli. Banyak yg fake! Nak beli kat shopee, tengok review dulu. Jangan asal tengok harga murah je beli. Sila google beza Aztec yang fake dengan yang ori.


Disclaimer: Review yang Yuraa buat adalah jujur dan iklas dari pengalaman Yuraa sendiri tanpa ditaja oleh mana-mana pihak.



No comments:

Post a Comment